Externe stage

Wanneer een leerling stagevaardig is kan hij/zij ook stage lopen buiten De Spinaker. De leerling gaat op zoek naar een stageplaats voor één of meer dagen. De mentor en stagebegeleider ondersteunen de leerling op de stageplekken. Er worden afspraken gemaakt en doelen gesteld die vooraf in het stagecontract worden vastgelegd. De leerling houdt zijn ervaring bij in het stageboekje.

Het doel van de stage

Tijdens de stage zal de stagiair in staat worden gesteld om onder begeleiding relevante praktijkervaring binnen het stagebedrijf op te doen. De stage heeft een opleidend en voorbereidend karakter. De stage vindt plaats onder begeleiding van de stagecoach van De Spinaker en de praktijkbegeleider van het stagebedrijf. Het stagebedrijf zal de stagiair, in overleg met de stagecoach, activiteiten laten verrichten die aansluiten bij de leerdoelen en opdrachten.

Verzekering

De leerling is, na het tekenen van het stagecontract, via De Spinaker ook verzekerd op zijn stageadres.