Interne stage

De Spinaker heeft verschillende arbeidstrainingsplaatsen of leerwerkplaatsen. Deze zijn erop gericht om leerlingen kennis te laten maken met een diversiteit aan vaardigheden gericht op toekomstige beroepsuitoefening. Niet op alle locaties worden dezelfde leerwerkplaatsen aangeboden, maar leerlingen kunnen wel gebruik maken van de faciliteiten van de andere lokaties van De Spinaker. Leerlingen van De Spinaker VSO Alkmaar maken gebruik van onderstaande leerwerkplekken.

De Houtloods en de Metaalhal zijn onderdeel van het Dijk en Waard College in Heerhugowaard.

Horeca

Werken in restaurant Nr7 biedt onze jongeren de kans om beroepsvaardigheden op te doen voor de dienstverlenende sector en maakt hen ‘sociaal handiger’, waardoor zij makkelijker stage- en/of werkplekken kunnen vinden. De kennis en ervaring die zij opdoen, kunnen zij vervolgens toepassen op bredere schaal in de maatschappij. Leer-werkrestaurant Nr7 Alkmaar
Werk/stagedagen: dinsdag t/m vrijdag van 09:30 - 14:30 uur.

Houtloods

Timmerwerkplaats de Houtloods in Heerhugowaard.

Op de Loods krijgen leerlingen algemene arbeidsvaardigheden aangeleerd als op tijd komen, plannen, samenwerken, werkplekonderhoud en degelijke. Daarnaast krijgen ze startvaardigheden op het gebied van (machinale)houtbewerking als zagen, timmeren, meten, verbinden, lijmen, frezen en materiaalkennis.

De Houtloods gebruikt dezelfde vakprogramma´s als het Horizon College Heerhugowaard. Leerlingen die de basisvaardigheden beheersen, kunnen doorstromen naar een stageplaats in een bedrijf. In overleg met Espeq kan een leerling soms ook modulen volgen bij Espeq of zelfs doorstromen naar één van de houtopleidingen binnen het MBO.

De Houtloods en de werkmeesters zijn geaccrediteerd door brancheorganisatie Kenteq. Werk/stagedagen: maandag t/m woensdag van 08:00 - 16:00 uur en op vrijdagochtend van 8.00-12.30 uur.

Metaalhal

Metaalwerkplaats Heerhugowaard. In de metaalhal krijgen leerlingen algemene arbeidsvaardigheden aangeleerd als op tijd komen, plannen, samenwerken, werkplekonderhoud en degelijke. Daarnaast krijgen ze startvaardigheden op het gebied van (machinale) metaalbewerking en materiaalkennis. Werk/stagedagen: maandag t/m woensdag van 08:30 - 14:30 uur.