Centraal Schriftelijk Examen

Beste ouder & examenkandidaat,

Jij bent dit schooljaar opgegeven voor 1 of meerdere examens. De meeste examens hebben zowel een schriftelijk als een mondeling examen.

Deze informatie gaat over de schriftelijke examens die starten na de meivakantie.

De schriftelijke examen worden afgenomen op De Spinaker VSO Alkmaar. De meeste examens worden afgenomen in de gymzaal. Sommige examens worden afgenomen in een kleiner klaslokaal, afhankelijk van het aantal kandidaten.

Wanneer je examen moet doen meld je je 30 minuten voor de start op school. Op school zijn medewerkers aanwezig. Je komt binnen via de hoofdingang van de school (bij de receptie en het schoolrestaurant Nr7). Bij binnenkomst ga je direct naar de desbetreffende wachtruimte. De route staat aangegeven. In de wachtruimte laat je je geldige ID kaart controleren door de medewerker en lever je spullen in die de examenruimte niet in mogen, bijvoorbeeld een mobiele telefoon, horloge, elektronische apparatuur, jas en tas. Voor het inleveren van de spullen onderteken je een lijst. Jouw geldige ID-kaart neem je mee de examenruimte in en leg je op de hoek van jouw tafel. Na afloop van het examen krijg je jouw ingeleverde spullen weer terug en teken je voor het terugkrijgen van jouw spullen. Wanneer je de ingeleverde spullen weer terug hebt gekregen verlaat je de school. Ouders zijn niet toegestaan op school; zij wachten buiten het gebouw.

Bij vragen neem je contact op met je mentor.

Tijdens het examen

• Na de start van het examen mag de kandidaat de eerste 30 minuten de examenruimte NIET verlaten.
  • Voor ieder examen mag de kandidaat gebruik maken van de voor dat examen toegestane hulpmiddelen.

Belangrijk

Te laat
Wanneer een examenkandidaat te laat komt belt hij/zij direct naar de school om te dit melden bij de coördinator staatsexamens. Het is verstandig om het telefoonnummer van de school op te slaan in de mobiele telefoon. Een examenkandidaat mag maximaal 30 minuten na de start van het examen te laat komen. Deze tijd mag niet na afloop worden ingehaald. Een examenkandidaat wordt na 30 minuten niet meer toegelaten tot de examenruimte.

Roken
Het is verboden om in en rondom de school te roken. Wanneer er toch gerookt moet worden, dient dat buiten het terrein van school en uit het zicht te gebeuren (bijvoorbeeld op de parkeerplaatsen aan de overkant van de weg).

Identificeren
Bij ieder examen moet de examenkandidaat zich identificeren met een geldige ID-kaart of paspoort. Geen legitimatie? Geen examen!

Ziek
Wanneer een examenkandidaat ziek is en daardoor geen examen kan doen, dan belt hij/zij direct naar school om dit te melden. In samenspraak met de coördinator staatsexamens kan er met een doktersverklaring een verzoek tot herkansen worden aangevraagd voor een later tijdvak. Dit verzoek wordt ingediend bij de Staatsexamendienst. Het is aan de Staatsexamendienst om het verzoek te beoordelen. De Spinaker speelt hier geen verdere rol in.