Restaurant Nr7

Restaurant Nr7 is een leer-werk project van De Spinaker Alkmaar

Werken in restaurant Nr7 biedt onze jongeren de kans om beroepsvaardigheden op te doen voor de dienstverlenende sector en maakt hen ‘sociaal handiger’, waardoor zij makkelijker  een stageplek of zelfs een werkplekken kunnen vinden. De kennis en ervaring die zij opdoen, kunnen zij vervolgens toepassen op bredere schaal in de maatschappij.

Tegelijkertijd wil restaurant Nr7 bijdragen aan begrip voor deze jongeren, zowel bij het bedrijfsleven als in de maatschappij. Het restaurant heeft hergebruik en gezonde, liefst biologische producten uit de directe omgeving hoog in het vaandel staan. Ons restaurant is dan ook ingericht met zelfgemaakte of opgeknapte spullen van familie, kennissen of kringloopwinkels. Groenten uit de volkstuin om de hoek, appels uit de tuin van collega's, enz. Wij nodigen u van harte uit om kennis te komen maken met de leerlingen en de gerechten van het bijzondere restaurant Nr7. Onze leerlingen ontvangen u met groot enthousiasme, serveren u heerlijke gerechten en drankjes en laten zich graag van hun beste kant zien!

Restaurant Nr7 heeft een eigen website